KUNDTJÄNST NORDIC SPORT SALES AB

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

NEDAN FINNER DU ALL INFORMATION RÖRANDE VÅR WEBSHOP. HAR DU YTTERLIGARE FRÅGOR ÄR DU VÄLKOMMEN ATT RINGA OSS PÅ 0910-764000. 

 

ALLMÄNNA VILLKOR, NORDIC SPORT SALES AB

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör beställningar i vår webbshop på nordicsport.com och dess underdomäner. Då dessa villkor kan komma att uppdateras utan föregående avisering så rekommenderar vi att du läser dessa vid varje ordertillfälle. En bindande order tillika avtal om köp inträffar när vi har bekräftat din order. En orderbekräftelse skickas till den e-mailadress du fyllde i vid ordertillfället. Avtal ingås mellan dig och Nordic Sport Sales AB, organisationsnummer 556811-7187.

 

VÅRA KONTAKTUPPGIFTER

Huvudkontor och lager:

Nordic Sport Sales AB
Anbudsgatan 2
93157 Skellefteå
Tel. 0910-764000
webshop@nordicsport.se

 

KUNDTJÄNST

Om du har frågor om din beställning eller våra produkter så är du välkommen att kontakta oss vardagar mellan 08-16:30 CET på:
webshop@nordicsport.se
0910-764000

 

RESERVATION

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i lagersaldo som gör att vi inte kan fullfölja din order. Skulle den vara du beställt mot förmodan inte vara tillgänglig kommer vi att kontakta dig och se till att återbetalning sker utan dröjsmål.

 

PRISER

De priser som visas på vår hemsida och webbshop är inklusive mervärdesskatt (moms) och exklusive frakt om inte annat särskilt anges.

Gällande pris är det som anges för den aktuella produkten vid ordertillfället. Priser kan komma att ändras från en tid till en annan utan föregående avisering och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter.

 

BETALNING

Vi använder Klarna Checkout som betalningslösning. Tillgängliga betalningssätt är de som tillhandahålls via Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkoren för Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp.

Inga kontouppgifter eller kortuppgifter såsom kortnummer och cvc kod sparas i affärssystem eller motsvarande som tillhör Nordic Sport Sales AB.

 

LEVERANS OCH FRAKTKOSTNADER

Vi använder oss av olika leveransmetoder beroende på varuslag. Fraktkostnaden beräknas till 15 % på ditt ordervärde. Dina varor skickas normalt inom 3-5 arbetsdagar och leveranstid är normalt 5-10 arbetsdagar.

Vid leveransförsening överstigande 14 dagar har du som kund rätt att häva köpet och erhålla full ersättning.

 

MINDERÅRIGA

Om du är under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att göra en beställning.

 

PERSONUPPGIFTER

När du lägger en beställning hos oss så godkänner du att vi sparar följande personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Dina personuppgifter sparas i syfte att fullfölja avtalet med dig och leverera dina varor. Vi, Nordic Sport Sales AB, sparar ej kortuppgifter eller uppgift om personnummer. Vi handhar dina personuppgifter med försiktighet och lämnar inte ut dessa till tredje part. Enligt personuppgiftslagen (PUL 1998:204) har du rätt att få ta del av den information vi har sparad om dig samt begära ändring eller att de raderas. Kontakta då vår kundtjänst.

 

ÅNGERRÄTT & RETUR

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp räknat från den dag du tar emot varan.

För att utöva din ångerrätt och returnera dina varor fyller du i den retursedel som följde med leveransen. Kontakta kundtjänst om du behöver en ny retursedel.

Om du har frågor går det bra att kontakta oss på:

webshop@nordicsport.se

För varor som returneras oanvända, med originaletiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet inklusive ursprunglig fraktkostnad.

Vid returer så står du för returfrakten tillbaka till oss.

För att kunna reklamera en vara kan du behöva uppvisa bevis om köp, spara därför orderbekräftelse och kvitto. Märk din försändelse med ”Retur”.

Enligt Distansavtalslagen (2005:59) 2 kap 15 § 2 kan du bli skyldig att ersätta för varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i en större omfattning än vad som varit nödvändigt. I sådant fall kan det återbetalade beloppet komma att reduceras motsvarande värdeminskningen.

 

 

BYTE

Enklaste sättet om du vill byta en vara är att göra ett ångerköp, se ovan. Lägg sedan en ny beställning på den vara du vill ha istället. Du kan även kontakta vår kundtjänst.

 

REKLAMATIONER

Om du inte är nöjd med en vara och önskar reklamera ber vi att du kontaktar oss:

webshop@nordicsport.se

Fyll i den retursedel som du fick med din försändelse och kryssa i reklamation. Skicka därefter varan till oss och märk ”Reklamation”. Retursedeln kan även mejlas från vår kundtjänst.

För att kunna reklamera en vara kan du behöva uppvisa bevis om köp, spara därför orderbekräftelse och kvitto.

Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans och i sista hand återköp. Dock har du alltid rätt att utöva din 14 dagars ångerrätt.

Enligt konsumentköplagen har du alltid rätt att reklamera en vara inom 3 år om du kan påvisa att varan var felaktig från början.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa svensk lag och Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

FORCE MAJEURE

Force majeure ska anses föreligga när en extern omständighet väsentligen hindrar fullgörande av förpliktelser enligt avtalet. Sådana omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Som exempel på sådan befriande omständighet skall anses bl.a. krig, naturkatastrof, större olyckshändelse, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, terrorism, brand, blockad, myndighetsåtgärd eller motsvarande som ligger utom företagets kontroll. Nordic Sport Sales AB förbehåller sig rätten att skjuta upp sin förpliktelse att fullgöra avtalet så länge sådan omständighet föreligger.